Gmina Jeżów
realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich,
pn. „Edukacja - najlepsza inwestycja w przyszłość”
Wartość projektu to 600 047,19 zł.
Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej wynosi 510 040,11 zł, ze środków Budżetu Państwa – 48 003,78 zł.
Projekt realizowany w okresie 1.11.2018 r. – 30.06.2020 r. obejmuje 137 uczniów kl. I-VIII i III gimnazjalnej oraz 3 nauczycieli Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Jeżowie, którzy zamieszkują w rozumieniu przepisów KC i uczą się/pracują na terenie województwa łódzkiego.
Cel główny to poprawa jakości i warunków prowadzenia edukacji w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Jeżowie oraz przygotowania jej uczniów do efektywnego funkcjonowania na rynku edukacyjno-zawodowym.
Do zakładanych rezultatów należą, m. in.:
- Liczba 109 uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu,
- Liczba 3 nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu,
- Liczba 1 szkoły, w której pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych,
- Liczba 1 szkoły wykorzystującej sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych.
Realizowane zadania, to:
- Realizacja kół zainteresowań oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z kompetencji kluczowych w zakresie języków obcych i przedsiębiorczości oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy,
- Doposażenie pracowni przyrodniczych i matematycznej w narzędzia do nauczania opartego na metodzie eksperymentu oraz realizacja kół zainteresowań i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych kształtujących kompetencje kluczowe matematyczno-przyrodnicze prowadzonych metodą eksperymentu,
- Wyposażenie SP w Jeżowie w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania i utworzenie wewnątrzszkolnej sieci bezprzewodowej wraz z realizacją kół zainteresowań rozwijających kompetencje cyfrowe uczniów,
- Doposażenie SP w Jeżowie w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb i możliwości oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii wraz z objęciem 3 nauczycieli SP studiami podyplomowymi z zakresu oligofrenopedagogiki oraz realizacją terapii pedagogicznej, zajęć logopedycznych i dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w ramach kompleksowego programu wspomagającego szkołę w procesie indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.